tabung kahwin, klik ini!

Monday, November 01, 2010

lendu --> alor gajah --> lendu --> masjid tanah

bangun pagi gosok gigi. cuci muka. minum kopi. lalalalala~~~ *mmng x ada kena mengena* pagi semalam kena bangun awal. cuba bayangkan. aku kena bangun pukul 7. oh, jangan saya x solat subur plak yer. bangun pagi bukan setakat berus gigi n cuci muka. but, dngn kaki-kaki sekali aku cuci. haha. lepas mndi masak air. motif masak air? nk minum lah. tetiba tekak haus. hee~ aku buat air teh, bukan kopi yer. dkat rumah sewa aku ni xada kopi. klu dkat umah parents (rumah parents kira rumah aku jugakkn) adalah. reasons bangun pagi? sebab ada exam ETR. fundamentals of entrepreneur. yes. boleh jawab dgn agak cemerlang. but, x tau lah result macam mna. hee~ lepas abes exam etr, apa lagi merayap la. a'ah, mmng jauh la aku merayap. *jauh ke, lendu --> alor gajah?* erm, motif g alor gajah? sebb nk beli tiket si ayu housemateku. dia mahu pulang kekampung halaman. rindu famly katanya. lepas ke alor gajah, aku merayap ke masjid tanah pula. oh yer, aku g merayap dngan si ayu housemateku. pergi msjid tanah dngn berlagaknya x pakai seatbelt. badan kuat la katakan. hehe. ondway nk ke masjid tnah, kereta bergerak bertentangan dngn kereta aku, sebuk nk hon2 *betulkn ejaan hon ni?* && pasang lampu tinggi. aku pun apalagi bukak tingkap terus jerit-jerit macam orng gila. "woi jangan nk hon-hon la terkejut la!! lampu tu pun jangan la pasang lampu tinggi pada siang hari ini, silau la!! aku hempuk kang!!!" haha. padan muka. lepas ni mesti fobia nak buat mcm tu lagi. hehe. * tapi betul ke aku ada jerit-jeriit mcm 2?* tetiba terfikir selalunya klu orng hon && buat lampu tinggi, mesti sebb ada xcident or roadblock. so, apalagi buckle your seatbelt. buckle your seatbelt. hee~ hambek kau, gelabah pkai seatbelt. haha. fuhh, sebaek sempat. but, x pasal2 aku terasa gelabah apabila ditanya oleh pakcik polis tersebut. haha. gelabah sampai x tahu nama tempat yg hendak dituju. lagipun, kepada pakcik polis; tolong jangan buat muka macam tu lagi klu jumpa saya. saya x boleh la klu tngok org muka serius ni. boleh x terkeluar suara dibuatnya. kepada ayu; suka kan kau nk gelakkn aku wak2 tengok muka aku neves wak2 pakcik polis 2 tanya aku. x pe. x pe. ada ubi ada batas ada hari beta pasti balas. ngee~~ reansons ke masjid tanah? beli barang dapur ler. klu x ada barang dapur, alamatnya ke mamak la kami. hee~ oke, wak2 di family store masjd tanah. sape penah pergi family store masjd tanah angkat ketiak kaki. dulu mak pernah ckap yg orng melaka ni bahasanya mmng kasar. tapi hatinya baek. tapikn waktu kami dkat family store 2 banyk kali terngiang-ngiang dalam 1 family store yg kereta waja WNM somethng ( x ingt number plak) tlh menghalng laluan && perlu dialihkan. mula-mula ingt kereta aku. mana x nye kereta aku pun kereta waja WNK. hee~ banyak kali kot pihak family store buat announcement. agaknya owner kereta tersebut pekak kot. haha. hah, lupa nk cite pasal pekerja family store pulak. aku rasa mmng la kurang ajar pekerja tersebut. dah lh jln sempit, kau susun barang dkat situ. bila orng ckap tumpang lalu tumpang lalu. kau buat mcm ktorg ckap dngan bulu ketiak kau je. busuk punya orng. sebaek aku x cam muka kau, klau x aku panggil castello belasah kau *mana pulak aku nk cari castello ni?* hah, tau takut. tepi sikit pun x boleh. werk. :p

conclusion; final-final pun sempat lagi kau jerah post entry. klu mak kau tahu ni kecewa beliau tau. "maaf lah kepada parents. saya akan belajar bersungguh yer."

1 comment:

Zaimira Amil_Mira Eone said...

macam2 ko yer....lain kali bila polis tanya buat pekak jer...