tabung kahwin, klik ini!

Thursday, March 10, 2011

father saya kachak orangnya

ini ayah saya. ayah saya kachak. sebab itu saya maness. memang sangat berkaitkan. HAHA!! saya dapat gambar ayah saya dekat google. glamourkan ayah saya. tengok anak lah kan. HAHA!! ayah saya sangat rajen. rajen kerja. ayah saya tak boleh kalau duduk rumah lama-lama. kalau duduk lama dkat rumah je mesti dia macam gelisah. hee~ agaknya dia boring kot duduk rumah. mana taknya dekat rumah ayah mesti boring kan. yelah, dekat rumah ayah mana ada kawan lelaki. anak ayah semua perempuan. memanglah ayah ada dua orang anak lelaki tapi yang abang duduk rumah bujang dia. && yang adik lelaki pulak duduk dengan emak. kalau ayah duduk rumah tak ada orang nak teman tengok wrestling, bola, dengan cerita perang-perang.

ayah saya sangat garang. garang macam singa. sangat menakutkan. dulu waktu kechik-kechik ayah tak pernah bergurau dengan kami. kami means adik beradik saya lah. hee~ ayah asyik nak buat muka ketat je. ingat lagi, kalau kechik-kechik dulu ayah balik je kami mesti lari naik atas && rebut-rebut masuk bilik pastu kunci pintu buat-buat macam dah tidur. sebab kalau ayah balik je && kalau kami masih ada depan tv mesti ayah akan cakap "eh, pegi naek atas. tidur." sebab tu sampai sekarang macam dah terbiasa. ayah balik je semua lari naek atas. even kalau x ada buat silap pun lari jugak. even baru pukul 8 malam. hee~ kelakarkan. selalunya orang akan lagi suka ayah balik, tapi kami lari kalau ayah balik. itulah salah satu keunikan keluarga saya. sekarang, sejak kami dah jauh dari keluarga, kami dh tak lari naek atas. hee~ kami akan buat tak tahu je kalau ayah balik. buat muka tak bersalah duduk depan tv. hah, && seperti biasa, kami akan tetap disuruh naek atas. kesian kami. dulu, dekat atas ada tv. so, senyap-senyap tengok tv dekat atas. sound bukak perlahan je sebab takut ayah dengar. tapi sekrang dekat atas dah tak ada tv. umie saya dah jadikan atas sebagai bilik jahit dia. hee~ terpaksa lah berserah je kalau ada cite best && tetiba ayah balik konfom-konfom dah tak boleh buat apa. 

saya sayang ayah saya berbillion-billion. disebabkan ayah garang kami telah menjadi manusia. ingat lagi, ayah pernah cakap lembut dengan cucu then kakak saya cakap "ayah lembut-lembut dengan yana baru dia senyum." then ayah saya pun jawab "kalau tak garang nanti tak jadi macam korang." baru saya terfikir, no wonder-lah ayah sangat garang dengan kami. pernah tengok ayah bergurau bukan maen lagi dengan kawan-kawan dia. sangat jelous. tapi nak buat macam mana, betul juga apa yg ayah buat. kalau ayah tak garang, saya tak rasa yang saya adalah saya. terima kasih ayah. ayah adalah lelaki yang paling saya sayang didunia ini.

ayah && cucu kesayangannya.
ayah && cucu kesayangannya.
ayah memang tak mau lepas lah cucu yang satu ni.
kononlah dah lama tak pegang budak.
ayah dengan anak-anak ayah yang maness.
yang lelaki tu abag ipar yea.
p/s; x banyak lah gambar ayah sebab ayah tak suka nak bergambar. 

5 comments:

Anonymous said...

dulu time kecik, ayah sangat garang. tapi sekarang, nampak lain dah. mungkin sbb kita pn dh makin besar n boleh pk sndiri kan . :)

IFA Athirah said...

bapak jugak yg trbaik!!! http://geekintherainbow.blogspot.com/

IFA Athirah said...

bapak jugak yg trbaik!!! http://geekintherainbow.blogspot.com/

norzaimira said...

ayah kita mmg terbaik....dia selalu nak yang terbaik untuk anak2 nyer yang nakal2.....ehehehehehhe ",
love ayah juga...

Aujinz said...

manes manes semuanya...