sichantek && sikachak

tabung kahwin, klik ini!

Monday, February 23, 2015

susahkan orang

semenjak dua menjak ni banyak sangat masalah yang menimpa ak. jadi ak banyak susahkan orang-orang  yang di sekeliling ak. bukan niat ak nak susahkan diorang tp nak buat macam mana itu aje yang dapat menyelesaikan masalah ak. kadang-kadang terifikir ikhlas ke diorang bantu ak. betul ke ak tak ada cara lain selain susahkan diorang. perlu ke ak susahkan orang.

sifat ak memang malu nk susahkan orang. klu ak nk susahkan orang, ak akan elak untuk terlalu susahkan diorang. so diorang akan tak terlalu rasa terbeban. selagi ak boleh kurangkan rate beban tu ak akan kurangkan. dengan harapan mereka akn tolong ak dan tak rasa terpaksa untuk tolong ak.

untuk korang2 yang dh terbiasa susahkan orang, ak nasihatkan untuk buat perkara yang sama ak buat ni. sbb kalau korang terlalu susahkan orang takut orang yg nak tolong tu rasa terbeban dan tak ikhlas bantu korang. NAK KE MACAM TU? ikhlas tu penting okayh. untuk keselesaan kita yang menyusahkan orang ni juga kannn.

dan bila dah selalu susahkan orang itu jangan plak nak belagak bila dah senang. tolong balas balik jasa orang yang tolong kita tu. jangan ingat bila korang dah senang, korang takkan susah balik. sebab malang tu tak berbau. jangan nanti dah jatuh terduduk tak ada siapa yang nak tolong lagi. kesian dkt diri sendiri.

bagi ak, ak jenis yang layan orang macam mana orang tu layan ak. so, kepada sesiapa yang pernah tolong ak, jangan teragak-agak untuk susahkan ak kalau korang ada masalah. ak pasti akan bantu korang. confirm. tapi itu pn kalau ak dapat bantu lah. IN SYA ALLAH ak akan bantu.


No comments: