tabung kahwin, klik ini!

Monday, December 27, 2010

join kakak-kakak berjimba

amil's daughter
the four musketeers ;)
hye uallz. aiyak!! stretching badan dulu. penat satu hari driving dari KUALA LUMPUR ke PALONG (N9). pinggang dh mcm dh nk putus dh. huhu. semlm ikut kakak and kawan-kawan dia berjimba-jimba di PALONG. eh, klu majlis cukur jambul kira berjimba-jimba ke? erm, kira berjimba-jimba jugak lah kan. huhu. kakak aku ajak aku g, so join jela. duet minyak ayh tanggung && duet tol kakak tanggung. kira oke lah. aku tinggal drive je. sepanjang perjalanan ke PALONG, 3 kali hampir xcident && sangat membenggangkan aku. rasa macam nk berhenti tepi jalan pastu jeriit kuat-kuat, "korang ni bawak kereta boleh elokelok skit x?" ohh, sini ada 3 nasihat untuk para driver.

first, tolong bersabar. kepada para driver tolong tingkatkan paras kesabaran andaanda semua yer. disebabkn anda yg x bersabar boleh menyebabkan para driver yg laen dalam keadaan bahaya. klu kereta di depan still laju and bergerak dengan lancar, jangan lah gatal tangan, kaki, mata and otak untuk memotong kereta didepan. bahaya tau. [semlm aku nyaris dilanggar olh kereta pajero yg beria nk memotong padahal kawasan kampung and kelajuan kereta 90km/h. aku tngh laju & mulamula dia pun beria laju tetiba dia terus masuk depan kereta aku, sebaek boleh mengelak. klu x kereta aku maen pusingpusing dkat situ.]

second, kepada parapara sakura orng yg bawak motor tu jangan lah nk beria kau duduk tengahtengah jalan. buat ssh org yg drive kereta je. kau tu kecik je. duduk tepi skit pun boleh. ni x bila nk potong kau je, kena beria macam nk potong kereta. saket jiwa aku. [waktu dkat palong orng yg bawak motor tu siap berborak sebelah-sebelah dengan kawan dia. aku ni mcm tunggul kena bawak 30km/h sebb x boleh potong kau. nak je aku turun pastu sekehsekeh kepala korg tau.]

third, tolong bertimbangrasa skit. klu kereta kau besar jangan lah nk beria benar himpithimpit kereta yg dkat depan kau tu klu dorg lambat. klu kau himpithimpit pun klu terlanggar kau jugak yg ssh. klu rasa dorang lambat sangat potong jela. klu takut x payah nk himpithimpit. [ada kereta NAZA ria dkat belakang kereta aku, beria dia himpit belakang kereta aku, nk laju pun x boleh sbb kereta depan aku lambat && nk potong pun x boleh sebb double line. redhakan ajelah dia himpithimpit kereta aku. risau gila kot. dh lah waktu tu jalan dkat tempat tinggi. klu dia langgar aku je x pe. ni klu dia langgar aku sampai jatuh dkat bawah mmng x dela yg boleh jumpa aku && sisters aku. benggang gila. so aku pun himpit betul betul dkat kiri sbb nk bg dia jalan dulu, yela takot ow klu dia langgar aku.]

ikut suka.....duka
ikut nasib rasa.....binasa
ikut hati.....mati

 oh, no pictures dkat PALONG (N9) sebb capture gambar pakai HP && CAMERA kawan kakak.

5 comments:

ayu said...

ikut suka..duka
ikut nasib..binasa
ikut hati..mati

btul eh??
bkn..

ikut suka..duka
ikut rasa..binasa
ikut hati..mati

jirah..ble nk brjimba2 kt mlaka??

Puan Besar Shag Yahaya said...

Fuyoh~ Sakan jalan! Mintak gambar dr dorang, nak tengok~ Kiki :P

she jirah said...

shag: nnti saya minx eyh.
khas untk shag.

ayu: syhh rahsia.
jngn gtau org aku dh silap.
semlm papan ayat tu dh hilang sebelah.
hehe~

Dapur Makmie said...

membengangkan = membenggangkan.
comel. as usual.
haha

she jirah said...

flynnNF; dh terbiasalah. hee~