tabung kahwin, klik ini!

Showing posts with label gila-gila. Show all posts
Showing posts with label gila-gila. Show all posts

Saturday, July 23, 2011

happy birthday to me

bila tiba hari jadi kita, mesti fb akn melambak2 dengan wish happy bufday. bila baca wish dorang rasa macam gembira sangat. sbb masih ada lagi orang yang nak wish bufday kita. :) rasa terharu pun ada. x kesahlah klu dorang wish bufday kita sbb ada reminder fb yang ingatkan dorang. yang penting dirang masih ada hati nak wish. hee~ terima kasih lah untuk korang2 yng wish ya. walaupun korang punya bufday aku x wish, korang tetap wish dkat aku. terima kasih yeah. :)

hah, ada juga yang wish thru message. bila bangun pagi je tngk hp dah melambak2 message wish bufday. sangat gembira. dahlah semalam kepala pening nk mampus. pukul 8.30 dah berkeruh. sampai message masuk pun x sedar. hee~ terima kasih. baca wish yg korang2 sama ada thru fb o message mmng terada macam gembira sangat. walaupun x ada hadiah, doa korang pun jadilah. sebb bila baca wish2 korang terasa macam disayangi pulak. hee~ *perasan sekejap* bila tengok ramai yang wish, baru tahu masih ada yang sayang. :)

"ya allah ya tuhanku, kau berikanlah aku kejayaan di dunia dan di akhirat, kau jadikan lah aku hamba mu yang sentiasa disenangi dan kau jadikanlah aku hambamu yang matang untuk menjalani kehidupan didunia ini. amin."

Sunday, July 10, 2011

act like a 'LADY', think like a 'MAN' (satu)

cinta lelaki terbahagi kepada tiga (3) perkara. the three P's of love - profess (memberi kenyataan), provide (memberi nafkah) dan protect (memberi perlindungan). 


profess (memberi kenyataan) --> seorang lelaki mungkin tidak menemani kamu pergi membeli baju baru untuk ke pesta tetapi lelaki sejati akan menemani kamu ke pesta itu, pimpin tangan kamu dan memperkenalkan kamu kepada semua orang yang kamu adalah temannya.

provide (memberi nafkah) --> dia mungkin tidak mengusap tangan kamu ketika kamu sakit tetapi lelaki sejati akan memastikan yang ubat kamu cukup, masakkan sup dan pastikan keadaan kamu kembali pulih.

protect (memberi perlindungan) --> dia mungkin kurang sedia menukar lampin bayi, cuci pinggan mangkuk, urut kaki kamu selepas mandi tetapi lelaki sejati yang mencintai kamu akan sanggup mendaki gunung dan meredah lautan samudera bagi menyelamatkan kamu dari dicederakan atau disakiti.

sekiranya kamu (kaun wanita) memiliki seorang lelaki yang sanggup melakukan ketiga-tiga perkara ni hanya untuk kamu, percayalah dia sudah cukup sempurna.

(steve harvey (edisi bahasa melayu), 2009)

Wednesday, May 11, 2011

bulan may

lepas abes final && puas balas dendam untuk berjimbajimba, tiba masa balik rumah. dah bila sampai rumah terus jumpa kakak. terus bodekbodek. "k.mira, boringlahh duduk rumah. dah lah sorang je. apa kata tolong orang cari kerja" membodek sambil membuat muka secomel abess. *x payah buat muka comel pun dah comel. :) HAHA!!  ayat yg dkat atas tu jelah yg akan sentiasa dibibir kalau jumpa dengan k.mira. macam desperate gilaa. hee~ mmng tengh desperate pun. kalau x cari kerja awal-awal mati kutu plak aku kena dduk rumah duapuluhempat jam. boleh darah tinggi. yelah, umie aku kuat bebel plak. dah lah aku sorang je ada dkat rumah. mmng aku jelah yg kena aim dengar bebelan. 

akhirnya, hari isnin aritu aku g interview. nak kata interview x macam interview sbb x payah resume and x payah jumpa individu dalam bilik. hee~ aku dapat kerja ni pun sbb cousin aku punya boyfriend punya abg punya company nak pakai kerani. sangat nervous doe. dah lah x ada experience. nak cancel macam sayang je sbb klu x mula dari sekarang bila lagi aku nak ada experience. hopefully i can do my best. :) oh yeah, boleh plak lepas interview yg x macam interview tu aku hulur tangan nak salam dkat dia. macam x boleh bla. dah lah aku perempuan. hulur tangan dkat lelaki . alim plakk. terus dia senyum sambil cakap xpe2. malu doe. BLUSHINGBLUSHING. niat aku bukan nak menggatal yer. cuma macam takut dia cakap "pergh, aku dah bagi kerja bukan main sombong lagi kau x nak salam" hee~ 

Wednesday, April 27, 2011

studytestfinaldanjimba

selepas sudah puas memerah kerajinan untuk membaca buku. alhamdulillah. akhirnya, selesai sudah waktu yang dinanti. waktu selesai menghadapi segala jenis paper final exam untk setiap subjek yg dipelajari pada sem ini. sangat lega. lega hati. lega otak dan lega akal. semakin hari semakin hampir dengan tarikh yang terpaksa dihadapi dengan sedih. *sedih ke?* hari yang terpaksa meninggalkan kawankawan seperjuangan yang tinggal berjauhan dari kuala lumpur tempat tinggalku. dan juga terpaksa meninggalkan adikadik kejiranan yang juga tinggal berjauhan dari kuala lumpur tempat tinggalku. dan dengan gembira dan sukanya, aku akan menghadapi harihari terakhir ini dengan mereka selama yang boleh agar kepuasan bergembira bersama akan memberi kepuasan yang maksima. kenangankenangan manis, pahit, suka dan duka akan sentiasa kekal dihati yang suci ini. *hatii yang sememangnya suci. :)*.
rakanrakan seperjuangan yang dikasihi
*yang x dikasihi sila sedar diri*
adikadik kejiranan yang disayangi.
*tiada yang tidak disayangi*

Friday, April 08, 2011

umie rindu sayalah. :)

dulu kecikkecik selalu kena marah dengan umie. kena tarik telinga, kena pukul dengan hanger, kena kurung dkat luar rumah, kena cili mulut, macammacam lagilah. wahh, banyak pulak senarainya. hee~ umie ni garang orangnya. tengok keninglah. hehe. dulu kalau kami adik-beradik ada dirumah hidup umie akan tidak senang. mana taknya, kalau kamikami balik rumah pasti kamikami akan buat umie membebel 24 jam. naek berdarah telinga. hehe. kamikami kalau duduk satu bumbung pasti akan  bergaduh. biasalah adik-beradik. selalu gaduh pasal nak tengak siaran tv yang beza, pasal malas kemas bilik. pasal tak nak basuh baju && macammacam lagilah. && time gaduhgaduh nilah bebelan umie akan bergema disegenap penjuru dan ruang yang ada walaupun ruang sebesar kuman. tapikan semalam umie call. umie tanya kenapa tak balik. oke, obvious gila yang dia rindu aku. mana taknya tak pernahpernah dia call tanya kenapa tak balik. haha. bila aku tanya dia rindu aku ke tak, dia jawab "a'ah lah rindu, rindu nak dengar awakawak gaduh." omaigee. sangat terkejut. first time kot umie cakap umie rindu. ee, malunya. blushingblushing. ada juga orang rindu dkat kamikami yang maness ni. :)



Thursday, March 31, 2011

maen shuffle music

ada tag dari makcik eyka yg aku kena buat.
kepada makcik eyka sorry la sebb lambat buat entry ni.
hee~~
busy final exam.
lepas abis final exam terus lupa pasal tag tersebut.
but lepas jelingjeling plus tag GA untuk cik eyka, baru teringt yg ada tag.



"- Put your music library on shuffle. For each question, press the next button to get your answer. You must write that song title as the answer to the question, no matter how silly it sounds! Most of the time they seem to work though, strangely enough. Ok, go! When you're done, tag people in this note, and make sure to tag the person who sent you this. The answer to #20 is the Title of your note. -"


soalan 1: If someone says, “Is this okay?” you say
say aah : trey songz feat fabulous


soalan 2: How would you describe yourself?
not that type of girl : camelia feat urban xchange


soalan 3: What do you like in a guy/girl?
never say never : justin bieber


soalan 4: How do you feel today?
bad romance : lady gaga


soalan 5:  What is your life’s purpose?
penyalamat cinta : liyana jasmay ft aizat


soalan 6:What's your motto?
ku bukan aku : tilu


soalan 7:What do your friends think of you?
missing star : yuna


soalan 8:. What do you think of your parents?
cinta cuma satu : nindy


soalan 9:What do you think about very often?
gadis semasa : yuna


soalan 10: What is 2 + 2?
i gotta feeling : the black eyes peas


soalan 11: What do you think of your best friend(s)?
the game of love : santana & michelle branch


soalan 12:What do you think of the person you like?
white horse : taylor swift


soalan 13: What is your life story?
pocketful of sunshine : natasha bedingfield


soalan 14: What do you want to be when you grow up?
jalan terbaik : seventeen


soalan 15:What do you think of when you see the person you like?
favorite girl : justin bieber


soalan 16: What will you dance to at your wedding?
stay together : blink182


soalan 17: What will they play at your funeral?
suara (ku berharap) : hijau daun


soalan 18:  What is your biggest fear?
take my heart : soko


soalan 19: What is your biggest secret?
true; ryan cabrera


soalan 20:What will you post this as?
anggun : bau


ohh, nk tag:
flynnNF
yien
farid

Wednesday, March 30, 2011

single and friends

S.I.N.G.L.E.
no boyfriend.
no girlfriend.
no troubles.
no money.
no talk.
hee~

I'm single, not because I don't pray for love. I'm single because I don't play around with love.

sebenarnya bila status kita single ni x adalah boring nah.
lagi-lagi bila kita ada kawan yang sama kepala macam kita.
sama kepala bukan bermaksud kepala sama bentuk bulat o bujur.
tapi perangai yang sama.

minggu lepas pergi jejalan dengan kawan dekat pengkalan balak.
seronok gilak!!
semua orang pergi pengkalan balak dengan girlfiriend o boyfriend, aku pulak pergi dengan kawan.
besh ow pergi dengan kawan ni.
x payah lah nak cover-cover tudung bila angin tiup dengan kencangnya.
nak makan pun x payah nak cover-cover cili dkat celah gigi.
kalau nak capture gambar pun x payah nak cover-cover bila nak lompat tinggi-tinggi.
hee~


ada yang cakap "dengan boyfiee kita boleh buat macam-macam."
makan aiskrim samasama.
g shopping samasama.


alah, sangat pathetic.
macam lah x ada boyfiee x boleh buat macam tu.


hey, dengan kawan lagi besh buat macam tu tau.
dosa pun x dapat.
ingat dengan kawan perempuan sama perempuan x boleh makan askrim samasama..
ingat dengan kawan perempuan sama perempuan x boleh g shopping samasama.
boleh kot.
lagi seronok dari buat dengan boyfiee.


the most important bila single ni x payah kuar duit untuk si boyfiee-yang-keje kikis-duet-perempuan-dan-tak-ada-duet-memanjang-macam-sengal.


for me, bila dengan kawan lebih seronok dari dengan boyfriend.
*ni pendapat aku eyh, kesah plak aku kalau korang x setuju dengan pendapat aku ni*
dengan kawan, aku boleh jadi diri aku sendiri.
dengan kawan, aku rasa macam enjoy and fun gilak.
mana tak nya, orang lalu sebelah kereta je nak "hye".
hehe.
mana nak pergi je, mesti bawa kawan.
kalau x ada kawan macam x perfect.
ala, macam nak g shopping tapi tak pakai seluar. 
hee~
being single isn't a bad thing when you have your friends that make you feel you're in a relationship









Saturday, March 12, 2011

the craziness of we

mcD-breakfast-4.30a.m.
captured by jerah amil.

ulu bendul-mandimanda-12.00p.m.
captured by jerah amil.

bbQ-makanmakan-8.00p.m.
captured by zaidi azmi.

istana seri menanti-jejalan-11.00p.m.
captured by EJ.

istana seri menanti-jejalan-2.00p.m
captured by EJ && zaidi azmi.

kg ibol-tempat berteduh-1.00p.m.
captured by EJ && jerah amil.

"peace no war"
ngeh ngeh ngeh.
captured by yien.

Tuesday, March 08, 2011

playgirl

Enjoy the wrong man until you get the right one ;)

Sunday, March 06, 2011

first BE

wah, my first buffered earnings derr.
xcited terlebih.
bukan nak berlagak tapi cuma nak memberitahu sahaja.
hee~

Monday, February 28, 2011

saya plus awak equal to nothing

hye awak.
i miss you.
i miss you until i dream on you.
but in my dream you are not mine.
i hate it.
i wish i will not miss you again.
so, i will not dream on you.
and you will always be mine.

happy birthday kakak

happy birthday to you.
happy birthday to you.
happy birthday to kakak teyha.
happy birthday to you.


"Happy birthday!" to kakak teyha, who has been causing trouble since 1989. Don't stop just because you're a year older!!

oh yeah, kakak is the careless best ever kakak that i have.

love you much!!