tabung kahwin, klik ini!

Showing posts with label masa buang masa. Show all posts
Showing posts with label masa buang masa. Show all posts

Sunday, June 19, 2011

the boringness of work

pada minggu2 awal bekerja mmng rasa macam fun sangat. banyak benda baru yg aku belajar. cari tender, buat quotation dengan marah2 pekerja lain yg x buat kerja. hee~ dalam masa yg sama, dapatlah jugak aku jejalan dekat area ampang && jejalan tengok2 tempat yg best dekat ampang. oh, disebabkan kerja jugak aku dapat lari dari bebelan umie yg 24 jam x henti-henti 2. tapikan bila kerja 1 bulan *macam x caya je dah kerja 1 bulan* macam boring pulak, yelah, asyik kena buat benda sama je. hari-hari pun buat invois && quotation, hari-hari pun cari tender dan hari-hari pun marah pekerja lain yg x buat kerja. erm, dan disebabkan terlampau boring, aku membenarkan diri untuk melayan facebook di ofis. *bila boss x ada jelah aku berani bukak facebook* bila bukak facebook, aku tngk sedara aku punya status pasal game2 dkat facebook. mula-mula rasa mcm mls nk layan je game2 tu. tapi tetiba macam terdetik plak nk cuba. tapikan tapikan, bila dah cuba rasa addicted plak. bila dh addicted hari2 pun maen game. hee~ so, sekarang dkat tempat kerja dah tak boring dah sbb dah ada aktiviti baru. sekarang tak lagi hari2 buat invois && quotation, tak lagi hari2 cari tender && tak lagi hari2 marah pekerja lain yg x buat kerja sbb banyak game dalam facebook yg aku boleh layan. antaranya :



Wednesday, April 27, 2011

studytestfinaldanjimba

selepas sudah puas memerah kerajinan untuk membaca buku. alhamdulillah. akhirnya, selesai sudah waktu yang dinanti. waktu selesai menghadapi segala jenis paper final exam untk setiap subjek yg dipelajari pada sem ini. sangat lega. lega hati. lega otak dan lega akal. semakin hari semakin hampir dengan tarikh yang terpaksa dihadapi dengan sedih. *sedih ke?* hari yang terpaksa meninggalkan kawankawan seperjuangan yang tinggal berjauhan dari kuala lumpur tempat tinggalku. dan juga terpaksa meninggalkan adikadik kejiranan yang juga tinggal berjauhan dari kuala lumpur tempat tinggalku. dan dengan gembira dan sukanya, aku akan menghadapi harihari terakhir ini dengan mereka selama yang boleh agar kepuasan bergembira bersama akan memberi kepuasan yang maksima. kenangankenangan manis, pahit, suka dan duka akan sentiasa kekal dihati yang suci ini. *hatii yang sememangnya suci. :)*.
rakanrakan seperjuangan yang dikasihi
*yang x dikasihi sila sedar diri*
adikadik kejiranan yang disayangi.
*tiada yang tidak disayangi*

Monday, February 28, 2011

saya plus awak equal to nothing

hye awak.
i miss you.
i miss you until i dream on you.
but in my dream you are not mine.
i hate it.
i wish i will not miss you again.
so, i will not dream on you.
and you will always be mine.

Saturday, February 19, 2011

saya memang kuat.

semlm ada trip ke KL. actually bukan KL but INTAN n KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA. yeah, mmng aku baru lepas operation. but, ini hanya minor operation. so, x perlu nk mengedikgedik dduk lamalama dkat hospital yer. haha!! padahal sebenarnya mengedikgedik nak ikut pergi trip. mana x mengedikgedik, klu pergi trip mesti banyak kamera yg akan melakukan tugas masingmasing sebagai kamera. hah, capture sini, capture sana. sukahati dkat mana je yg cantek untuk bergambar kita bergambar. klu x join rugi pulak. hehe. bukan rugi tapi jeles. nnti gambar BFF melambaklambak. kalah i. x suka. x suka. but, aku x ada lah mengedikgedik sangat hari tu sbb kena jaga telinga. kang x pasalpasal operation lagi sekali. dalam hati aku selalu sebut "hijrah, kau kuat kan. tahan yer. saket sikit je tue. klu dduk diam2 mesti tak saket. ah, dah stop talking. nnti bertambah saket." so kena tabah yer. sapa suruh gatal nk ikut g trip. thumbs up for hijrah. hee~

ohmaigeeeee, lupa nk cite waktu dkat wad aritu. dkat wad aritu aku duduk 4 org 1 bilik.semua cina && aku sorg je melayu. even dorg cina dorg sangat baek. tibatiba teringat 1MALAYSIA. hee~ 

oh yeah, gambar wak2 pergi trip belum sampai ketangan aku lagi. so, tunguuuu~~

Monday, January 17, 2011

lebih masa dengan nasyid

apa yg korang buat klu lecturer masuk kelas lambat?
korang tdur?
korang g merayap?
korang smoking?
or korang buat kerja gila?
yeah kerja gila.
ala x adalah gila macam org gila.
tapi gila macam miming sambil menari.
huhu
klu aku, aku buang masa dengan melayan BFF aku yg buat kerja gila.
hah, tngk lah video dkat bawah ni.

mereka ni mmng suka buang masa dengan buat kerja gila ni.
tapi xlah gila sangat.
BTW, even dorang suka buat kerja gila.
I STILL LOVE THEM!!

Tuesday, January 11, 2011

putus by melda ahmad


lagu ni besh.
jom dengar.
sudah addicted.

Thursday, December 30, 2010

tiga hari

sekarang adalah masa untuk bergaduh berkasih sayang antara adik-beradik. hee~ motif nk berkasih sayang sebb tinggal lagi tiga hari je kot boleh berkasih sayang, bergaduh manja && berjimba-jimba. tiga hari dari sekarang aku && my sis akan fly with car ke MELAKA. yup MELAKA. my sis dapat sambung DEGREE dkat KAMPUS BANDARAYA MELAKA. course FINANCE. macam tak caya gila dia dapat MELAKA. senng la klu nk balik KL. boleh save budget. huhu. hopefully aku degree nnti dkat MELAKA jugak. hee~ lagi senng nk balik KL && nk berjimba-jimba dengan dia pun snng. lagi-lagi klu JUSCO ada sale. HAHA!! oh yeah, klu ada masa aku akn post entry tntng perkara gila-gila yg aku && my sistas buat semlm. hee~ thats all la for today yeah. dh ngntuk ni, lagipun esok hari ni kena hantar my sis g MEDICAL CHECKUP. adioosss.


oh yeah, the four musketeers.


Thursday, December 16, 2010

tasik permaisuri

sekarang aku sudah sedar bahawasanya aku boleh membuang masa aku dirumah dengan keluar bermain ke taman. napa ayt aku macam skema je? hee~ sekarang setiap ptng aku && kakak && adk akan ke taman. untuk maen badminton. haha.ayat aku mmng skema. please stop it hijrah. klu maen dkat rumah x besh sbb ada je kete yg nk lalu. spoil betul. waktu aku tengah taip entri ni, aku x dapat g taman sbb hujan. hee~ so, dduk umah buat entri baru. haha.

semalam dan dua hari lepas aku && my sis g taman.
n kami ada capture gambar.
"gambar buang tebiat"
lets picture talk ;)



 






Monday, December 13, 2010

no comment

"NURHIJRAH BT AMIL"